The Northern Territory - Reisverslag uit Darwin, Australië van Veronic Bouten - WaarBenJij.nu The Northern Territory - Reisverslag uit Darwin, Australië van Veronic Bouten - WaarBenJij.nu

The Northern Territory

Door: Veronic

Blijf op de hoogte en volg Veronic

11 December 2015 | Australië, Darwin

Met 9 personen (inclusief Lisa onze gids en tevens chauffeur) reizen we verder van Alice Springs naar Darwin. De eerste twee dagen zijn lange reisdagen en we gaan van het ene road house naar het andere. Iedere plek probeert iets te verzinnen om bijzonder te zijn en kleed zijn bar/shop aan met onder andere aliens, pink panters, achtergebleven spullen van gasten etc. Naast de stops bij restaurants/bars stoppen we bij Devils Marbles om deze rotsen te bekijken, zwemmen we een keer in een waterpoel en bezoeken we een kerstmarkt in een uitgestorven dorp: 3 tafels met rotzooi, eten en slechte muziek, een waardeloze markt, maar we hebben we gelachen met zijn allen. Al met al waren deze twee dagen niet erg bijzonder en snak ik naar meer dingen om te zien en te doen. De omgeving is wel mooi, maar als je 1250 km naar hetzelfde uitzicht zit te staren gaat dat ook vervelen. Wanneer we in Katherine arriveren is er eindelijk weer een vol dagprogramma. In de ochtend gaan we naar Edith Falls, watervallen waar we in gaan zwemmen. Een redelijk zware wandeling er naar toe maar bijzonder de moeite waard. Helder water, en mooie omgeving. Die middag maken we een boottocht over Katherine rivier. Normaal gesproken ga je hier kanoën, maar het natte seizoen is begonnen wat betekend dat er regelmatig een bui valt (vooral ’s avonds na de drukkende hitte) en dat het water hierdoor stijgt. Daardoor kunnen zoutwaterkrokodillen hier in de rivier terecht komen (ja, zij kunnen leven in zowel zoet al zout water) en dat maakt kanoën erg gevaarlijk want deze grote krokodillen vallen mensen aan. De zoutwaterkrokodillen zijn klein en vallen niet snel aan. De boottocht is mooi, we varen langs hoge kliffen en bergen. We spotten 1 zoetwater krokodilletje.
De volgende dag gaan we naar Kakadu National Park, naast het Great Barrier Reef het grootste N.P. van Australië. Vooral bekend om zijn waterbuffels en vele verschillende vogels. We maken weer een boottocht. Deze keer geen rotsen maar weides met heel veel vogels, groot en klein en in verschillende kleuren. Ibissen, kraanvogels, reigers, jezusbirds , arenden, ijsvogels, etc. Maar waar we het meest in geïnteresseerd zijn, zijn alle krokodillen hier. We zien verschillende zoutwater crocs. Naast de oever ligt een dode buffel waar krokodillen natuurlijk dol op zijn!
Later die dag wandelen we nog tussen rotsen om de muurschilderingen van de Aboriginals te zien. Ook beklimmen we een heuvel en vanaf de top hebben we een gigantische uitzicht over Kakadu N.P. Na deze twee intensieve dagen weer een dagje rustig aan. Kilometers maken, wasjes doen, kletsen bij het zwembad en die avond in drankje in de bar met een potje pool. Daarna is de laatste dag van mijn vier weken durende rondreis aangebroken. Ik ben van de hitte en de vele indrukken erg moe, maar toch wordt deze laatste dag fantastisch. We zwemmen in de waterpoelen van Buley Rockhole. Waar we twee uur in het water hangen tussen kleine watervallen en mooie omgeving. Wanneer we vertrekken zien we nog een slangetje wegkruipen. Na deze mooie plek gaan we naar Florence Falls waar we zwemmen bij twee grote watervallen. Geweldig. We rijden naar Darwin waar we later die middag een boottocht zullen maken om de zonsondergang te bekijken. We halen drankjes voor op de boot. Wanneer we bij de haven aankomen blijkt de boot er niet te zijn omdat hij kapot is. We drinken de drankjes dan maar op bij de haven. Je moet hier snel drinken want anders wordt je drank warm. Na mijn fles rosé voel ik al dat ik rustig aan moet gaan doen. Tijdens het eten deel ik met Courtney een kan heerlijke cider, en daarna nog een. En wat boffen we, het is ladies night en mannen met ontbloot bovenlichaam voorzien de dames van gratis champagne deze avond. Nadat Anthony ook nog eens enkele rum cola’s heeft gekocht wordt het tijd om naar het hostel te gaan. Veel slaap ik niet omdat er midden in de nacht nog iemand de kamer inkomt en ze vroeg in de ochtend weer gaat. Met een kleine kater sta ik op, maar ik had verwacht dat ik me slechter zou voelen. Courtney en ik lopen nog wat door de stad voordat ik Courtney en Anthony uitzwaai als ze naar het vliegveld vertrekken. Een raar moment, ik ben weer alleen na 4 drukke, volle weken met een groep. Ik was zo moe na de rondreis, maar nu ik weer alleen ben voelt dat even niet fijn. Ik ben me ervan bewust dat mijn katertje, weinig slaap en de hitte hierin ook een grote rol spelen. Al snel ga ik weer alleen op pad naar een krokodillen parkje hier in de buurt. De grote beesten zien, kijken hoe ze gevoerd worden, zelf kleine zoetwater krokodillen voeren met een hengel en kijken naar andere reptielen laten mijn nare gevoel snel verdwijnen. Nog een heerlijke smoothie kopen en dan naar mijn frisse kamer om mijn tas opnieuw vliegklaar te maken en op te ruimen en om al mijn avonturen uit te werken op mijn tablet. Vanavond zal ik vroeg slapen en morgen vlieg ik aan het eind van de middag naar Perth. Weer een nieuw stukje Australië om te ontdekken. Maar eerst wil ik daar een paar dagen rustig aan gaan doen. Even bijkomen van alle indrukken van de afgelopen weken. Jullie horen vanzelf hoe Perth mij bevalt. Liefs Veronic

  • 11 December 2015 - 16:30

    Anke:

    Mooi verhaal weer Veronic! Ben maar blij dat je niet kon kanoën in Catherine Gorge, das nog best een uitdaging daar weet ik uit ervaring...

  • 11 December 2015 - 23:57

    Sanne P:

    Heel leuk verhaal. Krokodillen zijn indrukwekkend he. Ik ben benieuwd hoe je Perth gaat vinden. Have fun xx!!

  • 12 December 2015 - 11:33

    Gerrit En Joke Clabbers:

    Weer mooi om het verslag te lezen. Maken we het toch ook een beetje mee.
    Wij zijn er nog nooit geweest, maar weten nu zeker dat het de moeite waard is.
    grtjs en geniet er verder van.

  • 12 December 2015 - 20:48

    Ans Tonen:

    Intussen ben je nu al in Perth, de volgende stap. Even rustig aan doen is niet verkeerd, je hebt al heel veel gezien en gedaan de afgelopen weken. Ben benieuwd naar je volgende verslag,
    liefs, Ans

  • 13 December 2015 - 00:06

    Cindy :

    Wat een avonturen. Het is heerlijk om je avonturen te lezen. Ik word er helemaal in meegenomen. Kan me voorstellen dat je moe bent. Zoveel indrukken en het gaat maar door. Nu even een paar dagje om bij te komen. Dikke kus en knuffel vanuit het koude en natte Nederland.

  • 13 December 2015 - 00:06

    Cindy :

    Wat een avonturen. Het is heerlijk om je avonturen te lezen. Ik word er helemaal in meegenomen. Kan me voorstellen dat je moe bent. Zoveel indrukken en het gaat maar door. Nu even een paar dagje om bij te komen. Dikke kus en knuffel vanuit het koude en natte Nederland.

  • 13 December 2015 - 00:06

    Cindy :

    Wat een avonturen. Het is heerlijk om je avonturen te lezen. Ik word er helemaal in meegenomen. Kan me voorstellen dat je moe bent. Zoveel indrukken en het gaat maar door. Nu even een paar dagje om bij te komen. Dikke kus en knuffel vanuit het koude en natte Nederland.

  • 13 December 2015 - 00:06

    Cindy :

    Wat een avonturen. Het is heerlijk om je avonturen te lezen. Ik word er helemaal in meegenomen. Kan me voorstellen dat je moe bent. Zoveel indrukken en het gaat maar door. Nu even een paar dagje om bij te komen. Dikke kus en knuffel vanuit het koude en natte Nederland.

  • 13 December 2015 - 00:06

    Cindy :

    Wat een avonturen. Het is heerlijk om je avonturen te lezen. Ik word er helemaal in meegenomen. Kan me voorstellen dat je moe bent. Zoveel indrukken en het gaat maar door. Nu even een paar dagje om bij te komen. Dikke kus en knuffel vanuit het koude en natte Nederland.

  • 13 December 2015 - 21:46

    Susanne:

    Weer leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt!
    Veel plezier in Perth!

  • 14 December 2015 - 11:43

    Grad:

    Hallo Veronic,
    Wat weer een mooi reisverslag ik kan lezen dat je het ontzettend naar je zin hebt en natuurlijk is het niet fijn om vrienden weer achter te laten maar op naar de volgende plek en daar weer van alles moois zin en meemaken kijk uit naar je volgende verslag geniet ervan

  • 18 December 2015 - 19:40

    Tiny Peters:

    Hoi Veronic,
    Door de drukte van de laatste weken voor de kerstvakantie en de verhuizing naar de nieuwe school, ben ik een beetje achterop geraakt met het lezen van je verslagen. Geweldig wat je allemaal, doet en meemaakt.
    Geniet er heel veel van. Groetjes Tiny (en Henk)

  • 22 December 2015 - 11:20

    Grote Zus:

    Heej lieffie,

    hier ook ontzettend druk ... lekker weekend Disney achter de rug, verjaardagen en kerststukjes maken... Nu genieten van de kerstvakantie.
    Ondertussen ben je weer met een kleine groep aan een groepsreis van 8 dagen begonnen, super fijn!!!
    Dan ben je met de kerstdagen ook niet alleen. Ik moet zeggen dat ik je nu meer mis..... Kerst zonder jou is echt niet leuk... maar ik vind het fantastisch om te lezen wat je allemaal mee maakt en hoe je va alles geniet.
    Dat maakt het gemis ietsiepietsie minder,..... wij realiseren ons ook, dat we op de helft zijn... nog even volhouden dus!

    Geniet van je volgende rondreis naar het noorden en tot gauw, (online) maar weer

    Dikke kus Mel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veronic

Actief sinds 28 Okt. 2015
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 7286

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 02 Februari 2016

Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: