SYDNEY - Reisverslag uit Sydney, Australië van Veronic Bouten - WaarBenJij.nu SYDNEY - Reisverslag uit Sydney, Australië van Veronic Bouten - WaarBenJij.nu

SYDNEY

Door: Veronic

Blijf op de hoogte en volg Veronic

13 November 2015 | Australië, Sydney

Vanuit het vliegveld zag ik de stad dichterbij komen, the harbour bridge en the Sydney Opera house duidelijk in het zicht. Wat me ook meteen opviel was dat het in en om de stad zo groen is. In Melbourne had ik nog een kamer voor mijn alleen, vanaf nu als echte backpacker in een hostel met gedeelde kamer, keuken, etc. Dit alleen is al een ervaring. Hoe mensen die elkaar niet kennen met en naast elkaar leven. Veel mensen verschuild achter telefoon of tablet, andere wisselen ervaringen uit en in de keuken worden maaltijden bereid waarbij 95% pasta is! Slaapzaal delen met 3 andere personen met ieder hun eigen ritme. De een gaat laat naar bed, de ander staat vroeg op. En tussendoor probeer ik zelf te slapen.
Uiteraard wordt mijn eerste uitstapje in deze stad het bezichtigen van de twee meest beroemde bouwwerken: the Opera house en the Harbour bridge! Bij het zien en fotograferen hiervan besef ik dat ik toch echt in Australië ben, iets waarvan ik lang heb gedroomd! Zo bijzonder! Uiteraard is hier nog veel meer te zien zoals het oudere gedeelte the Rocks en het park. Wederom een fantastisch mooi park midden in een wereldstad. Prachtige bomen, planten en vogels. Kaketoes vliegen en krijsen in het rond. Op de achtergrond blijven the Opera house en the Harbour bridge zichtbaar. Ik begin te begrijpen hoe mensen hier naar het park kunnen gaan, op het gras kunnen neerstrijken en in de zon kunnen genieten van een boek, een praatje of van even helemaal niks doen!
Buiten de stad is ook veel te zien. Met een bustour bezoek ik the Blue Mountains. Onderweg stoppen we bij een mini dierentuintje waar we de meest bekende dieren uit Australië zien zoals de wombat, krokodil, kangaroe en natuurlijk de koala. De koala en kangaroe mag je aaien, dus die kan grijp ik graag aan! Daarna door naar de three sisters, drie rotsen in een uitgestrekt natuurgebied. Met kabelbanen kun je naar beneden om door de bossen te wandelen. Op de terugweg worden we afgezet bij een boot om zo het laatste stuk naar Sidney centrum via de boot af goed leggen en te zien hoe de stad er vanaf het water uitziet. Inmiddels ben ik in contact gekomen met Fabian, een Nederlandse jongen die ook leerkracht is. We hebben genoeg te bespreken en dus besluiten we bij terugkomst in Sydney samen een hapje te gaan eten. Omdat we ook allebei de Harbour bridge en het Opera house een keer ’s avonds willen zien blijven we nog even hangen voor een drankje. Moe maar voldaan van een mooie dag val ik snel in slaap die avond.
Verder heb ik twee dagen stranden bezocht in Sydney. Uiteraard het beroemde Bondig bracht. Helaas was het bewolkt die dag en hierdoor niet druk op het strand. Koud is het niet een dus geniet ik met een (e)bookmakers in mijn hand van even niks doen en mensen/surfers bekijken. De manier waarop mensen soms een zelfde maken is en lust om naar te kijken. Nadat ik genoeg stil heb gelegen ben ik een stuk langs de kust van wandelen. Super mooi aangelegd met telkens een ander prachtig uitzicht.
De dag erna is het beter weer een ga ik naar Manly beach. Ondanks dat Bondig bekender is vind ik Manly mooier. Ook hier even niks doen en bijkleuren. ‘s middags hebben Fabian en ik afgesproken om samen een drankje te pakken en we belanden in Darling harbour. Om half 7 heb ik mijn volgende afspraak met een oud leerling van me. Ze zat in 2002/2003 in mijn allereerste eigen klasje, groep 4 van Onder de Linden. Inmiddels is ze 20 en loopt ze stage in Sydney. Via via hebben we contact gelegd en vanavond gaan we samen een hapje eten en een drankje nuttigen. Het wordt een erg gezellige avond en ik voel me ook totaal geen juf als ik met Lieke aan het kletsen ben. Ook is het heerlijk even dialect te kunnen praten!
Mijn laatste volle dag in Sydney breng ik grotendeels met Fabian door. We gaan naar de Sydney tower waar je op grote hoogte een prachtig uitzicht over Sidney hebt. Je kunt het uitzicht vanachter het glas bekijken maar je kunt ook de skywalk doen. Dat lijkt ons een prima idee en dus gaan Fabian en ik de uitdaging aan. Blauwe overall aan, tuigje om zodat je gezekerd wordt aan een rails en dan naar buiten op 268 meter hoogte. Het is zonnig en helder en we kunnen de hele stad prima zien. Af en toe kunnen we door een glazen bodem naar beneden kijken. Er worden foto’s gemaakt en we genieten van het uitzicht. Na 40 minuten moeten we weer terug. En leuke ervaring. Na de lunch willen we nog even relaxen in het park. Maar daar aangekomen begint het snel te regenen een zelfs in de verte al te onweren. We besluiten terug te gaan naar het hostel. Fabian en ik nemen afscheid want hij vertrekt vanavond en ik morgenvroeg uit Sydney. De laatste avond Sydney wordt gevuld met blogspot schrijven, tas inpakken, en beetje relaxen. Morgen begint mijn rondreis. Ik ben zo benieuwd hoe de groep zal zijn en wat ik allemaal ga beleven. Spannend!
Jullie horen snel genoeg mijn eerste ervaringen met de groep en de rondreis.
Kus Veronic

  • 13 November 2015 - 13:10

    Jill:

    Zoveel moois daar he!

    Wat fijn dat je met Fabian leuke dingen hebt kunnen bezichtigen, maakt het net allemaal mooier want je kan het direct delen met iemand.

    Veel plezier met je rondreis!

  • 13 November 2015 - 13:53

    Marly:

    Ha Veronic,

    Leuk zeg! Wat zie je veel dingen op een dag en beleef je leuke dingen!
    Dat Marlybeach mooier was..... tsja, wat moet ik daar nou op zeggen

    En wat heerlijk dat je ons meeneemt op je reis!

  • 13 November 2015 - 13:53

    Cindy:

    Wauw, wat gaaf om te lezen wat je allemaal mee maakt, alweer weg uit Sydney. Wat gaat de tijd snel zeg. Genoeg mee aan het maken lees is. GENIET!

  • 13 November 2015 - 14:03

    Sanne P:

    Heee Fiekje, wat leuk om te lezen wat je allemaal gedaan hebt in de mooie stad. Wat een prachtige stad he. En de natuur..blue mountains, three sisters. Fantastisch! Genieten! Hopelijk bevalt de rondreis je ook. Super leuk dat je met een leerling hebt afgesproken. Lijkt me leuk om na jaren te zien hoe het met ze gaan. Veeeeel plezier. Ik lees de verhalen met veel plezier. Xx!

  • 13 November 2015 - 14:41

    Gerrit En Joke Clabbers:

    Al een indrukwekkend verhaal. We genieten al mee. Fijn dat je al kennissen treft om afspraken mee te maken.
    We zijn verder benieuwd naar de ervaringen op de rondreis.
    grtjs
    Gerrit en Joke

  • 13 November 2015 - 16:04

    Ria Van De Manakker:

    Wat veel wat je mee maakt dat jij dat durft zo hoog. Veel plezier met de rondreis

  • 13 November 2015 - 16:06

    Angelique:

    Zo reizen we toch nog een beetje met je mee naar de andere kant van de wereld!
    veel plezier met je rondreis en tot snel weer!

    groetjes ilja, angelique, lara en tess

  • 13 November 2015 - 16:20

    Lucia:

    Wat is het toch leuk om te lezen wat je allemaal ziet en mee maakt. We wachten met veel plezier op je volgende verslag. Groetjes Lucia en de bende. XX

  • 13 November 2015 - 17:05

    José:

    Geweldig Veronic! Wat een prachtig verhaal. Op naar de volgende ervaringen!!

  • 13 November 2015 - 17:41

    Jan En Helmie:

    Ha Veronic, met een big smile hebben we jouw belevenissen in Sydney gelezen; zó herkenbaar, geweldig!!!

  • 13 November 2015 - 21:29

    Ans:

    Zwemmen, over het strand wandelen, helemaal aan de andere kant van de wereld...heerlijk lijkt me dat en dan nog al dat moois wat je ziet en meemaakt. Geniet ervan!

  • 14 November 2015 - 16:54

    Mia:

    Veronic: wat fijn dat je zo geniet! Ontzettend leuk dat je nieuwe contacten legt en bijzonder ook om af te spreken met iemand van vroeger! Super stoer wat je meemaakt! Veel groetjes weer!

  • 14 November 2015 - 22:41

    Tiny Peters:

    Hoi Veronic, helemaal aan de andere kant van de wereld, maar door jouw verhalen toch heel dicht bij.
    Geniet van van deze geweldige reis. Veel succes verder met je rondreis.

  • 16 November 2015 - 09:03

    Grad:

    Hallo Veronic wat een mooi reisverslag en wat maak je veel mee het opera house is erg mooi dat is nog een wens om te bezoeken geniet verder van de rondreis ik kijk uit na het volge34nde verslag

  • 30 November 2015 - 22:54

    Lian:

    Wauw!! Zoooo leuk om te lezen en fijn dat je het zo leuk hebt en gezellige mensen ontmoet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veronic

Actief sinds 28 Okt. 2015
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 7296

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 02 Februari 2016

Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: