MELBOURNE - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Veronic Bouten - WaarBenJij.nu MELBOURNE - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Veronic Bouten - WaarBenJij.nu

MELBOURNE

Door: Fiekje

Blijf op de hoogte en volg Veronic

08 November 2015 | Australië, Melbourne

Daar is ie dan, mijn eerste berichtje vanuit down-under! Na een lange reis, die overigens niet echt tegenviel, arriveerde ik vanuit Amsterdam, Dubai en Singapore in Melbourne! Na twee uur in een lange rij wachten voor de douane kon ik eindelijk mijn backpack zoeken en op naar het hostel. De busreis daarheen duurde nog eens bijna twee uur, maar inmiddels kon ik de stad al flink bewonderen. De skyline, de oude en moderne gebouwen, de rivier etc. In het hostel eindelijk een frisse douche en toch even 2 uur slapen. Daarna vermoeid maar toch even de buurt verkennen met een korte wandeling en iets te eten zien te vinden. Dat blijkt in Melbourne geen enkel probleem, overal restaurantjes of afhaaleten te verkrijgen. Nadat ik mijn plannen voor de dag erna had uitgestippeld lekker slapen zodat ik de ochtend erna weer fris en fruitig op pad kon! De eerste dag veel van de binnenstad gezien en de hoogtepunten vastgelegd op de foto. Het bezoek aan het museum National Gallery Victoria was de moeite waard. Moderne kunst maar ook o.a. Picasso, Robin, Rembrandt en Keith Harring. Vol indrukken aan het einde van de dag weer terug naar het hostel. De dag erna de botanische tuin bezocht, wauw wat een mooie, groene plek midden in de stad. Uren gewandeld, bruiloft bekeken, foto’s gemaakt en genoten van de bloemen en planten. Naast vele hoge gebouwen en prachtige parken heeft Melbourne ook een strand en aangezien het zonnetje inmiddels lekker scheen de tram in naar het water en zand. Hiermee heb ik de meeste hoogtepunten van deze stad gezien en maar goed om want die nacht vloog ik naar Sydney. Daar ben ik zojuist gearriveerd in mijn hostel en wacht tot mijn kamer klaar is zodat ik mijn backpack kan dumpen die ik nog net uit de taxibus kon grijpen voordat de chauffeur er plankgas vandoor reed met de achterklep nog open! Ik hoop dat de medepassagiers hun bagage onderweg niet verloren zijn.
Lieve mensen, ik ga de komende dagen Sydney verkennen en laat jullie daarna weten wat ik allemaal ontdekt heb!
Liefs Veronic

  • 08 November 2015 - 07:34

    Irene:

    Wow Fiekel...wat een indrukken. Wat heb jij al veel gezien in een paar dagen. Super zeg. Veel plezier in Sydney. Ik kijk uit naar je verslag.
    Liefs Irene

  • 08 November 2015 - 08:40

    Lonneke Snellen:

    Mooi begin van mooie reis!
    Geniet ervan.

  • 08 November 2015 - 10:50

    Marly:

    WoW, wat een tempo heb jij erin! Leuk om te horen dat je verrast bent door dat wat je ziet en dat je merkbaar geniet.
    Het klinkt fantastisch! Ik zou er zomaar zin in krijgen!

  • 08 November 2015 - 10:52

    Lucia:

    Wat heb je in korte tijd al veel gezien. Geniet lekker in Sidney en ik kijk samen met de kids weer uit naar je volgende mooie verhaal. XX Groetjes Lucia en kids.

  • 08 November 2015 - 10:59

    Veronic :

    Ik moest het tempo in Melbourne wel hoog houden want had maar twee en een halve dag daar. Eerste dag Sydney rustig aan gedaan. Morgen op ontdekkingstocht! Zin in!

  • 08 November 2015 - 11:08

    Sanne P:

    Hey! Fijn om te horen dat de reis mee viel. Leuk om te lezen wat je allemaal al hebt meegemaakt in Melbourne. Ik ben benieuwd hoe je Sydney gaat vinden. Have fun xx!!

  • 08 November 2015 - 11:38

    Gerrit En Joke Clabbers:

    Fieke, mooi om allemaal te volgen.Geniet van de natuur en snuif de cultuur op. Verder geen verkeerde dingen snuiven. groetjes van Gerrit en Joke

  • 08 November 2015 - 12:42

    José:

    Geweldig!! Wat een ervaringen. Ben nu al benieuwd naar je volgend verslag, haha!!

  • 08 November 2015 - 12:42

    Jan En Helmie:

    Ha Veronic, geweldig, wat heb je al veel gezien zeg! En nu lekker genieten in Sydney, dat is ook écht de moeite waard, super!
    Veel groetjes oet Hoors.

  • 08 November 2015 - 19:26

    Lonneke:

    Wauw Veronic, wat een hoop gezien en gedaan al zeg! Nu lekker genieten in Sydney, nu alweer benieuwd naar je volgende verhaal. Have fun mate xxx

  • 08 November 2015 - 19:45

    Mai:

    Fijn om te lezen dat je er zo van geniet. Heel veel plezier!

  • 08 November 2015 - 20:17

    Mia:

    Hoi Veronic! Wat fijn dat je een goede reis hebt gehad en het begin klinkt veelbelovend! Geniet ervan meidje! Veel groetjes uit Leunen x

  • 08 November 2015 - 22:11

    Tineke :

    Wauw fiekje... wat een leuk verslag! En inderdaad een mooi begin van je reis. Ik inmiddels ben je al in Sydney en heb ik je net ff op de app gesproken :)!
    Fijne dag vandaag xxx

  • 08 November 2015 - 22:39

    Ans:

    De eerste indrukken zijn al super. Nu de volgende stad verkennen en cultuur snuiven.


  • 09 November 2015 - 08:43

    Grad:

    Hallo Veronic,
    Fijn dat de reis goed is verlopen en dat het bezoek aan Melbourne al goed bevalen is geniet van al het mooist en heel veel plezier

  • 11 November 2015 - 22:31

    Grote Zus:

    Heej Lieffie,

    wat geweldig dat we steeds lekker kunnen appen, dat is het voordeel van de grote stad. Lekker veel WIFI-verbindingen!
    De kids hier genieten van de foto`s die je stuurt.
    Koala`s, kangoeroes, kaaiman, wombat, stekelvarken, boom met paarse bloemen, strand, sky-lines, bibliotheek.... noem maar op. Op (grote) afstand genieten we mee.
    Skype is al 1 keer gelukt, maar dan moet ik de telefoon aan Tim geven, hij wil jou dan van alles laten zien.. neemt jou vanaf de andere kant van de wereld mee naar de woonkamer hier en laat jou vol trots zijn pietenpak zien ;-) Luuk vond het even raar, dat hij kon skypen met jou, terwijl jij ruim 20.000 kilometer verder weg bent en hij niet even kan knuffelen met zijn peettante. Gelukkig kan hij zelf ook appen en dat doet hij bijna iedere dag!
    De jongens genieten van je verhalen en vragen elke dag of ik al nieuwe foto`s heb of een berichtje.
    Fijn om te horen dat je zo ontzettend geniet....
    Nog 2 nachtjes voor jou (3 voor ons) en dan gaat je rondreis met de groep beginnen. Spannend!
    Geniet nog twee dagen van Sydney!!!
    Love you! xxxxxx

  • 12 November 2015 - 08:51

    Ilona:

    Wauw, al flink veel gezien en al lekker aan het genieten zo te zien! Super!

  • 30 November 2015 - 22:46

    Lian:

    Ben even aant bijlezen, maar echt Super zeg!
    Xx lian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veronic

Actief sinds 28 Okt. 2015
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 7288

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 02 Februari 2016

Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: