Paradijsjes - Reisverslag uit Daydream Island, Australië van Veronic Bouten - WaarBenJij.nu Paradijsjes - Reisverslag uit Daydream Island, Australië van Veronic Bouten - WaarBenJij.nu

Paradijsjes

Door: Veronic

Blijf op de hoogte en volg Veronic

25 November 2015 | Australië, Daydream Island

Na Surferse Paradise komen we in Brisbane. We hebben hier maar een paar uur de tijd. Ik ga even alleen op pad, de winkelstraat in om wat kleine dingen te kopen die ik nodig heb, drink koffie bij Starbucks, wandel over de brug naar het zuider deel van de stad om wat foto’s te maken en daarna is het alweer tijd om te gaan. We pikken hier ook nog enkele nieuwe groepsgenoten op een gaan naar Fraser Island. Dit is het grootste zandeiland van de wereld. Ondanks al het zand groeien hier toch heel veel bomen en is er zelfs een jungle. Wanneer we hier per veerpont arriveren is het donker. Eten, praten en naar bed want de volgende dag hebben we een vol programma. We verkennen de dag erna het eiland met een grote 4wheel truck/bus omdat de meeste wegen hier geen asfalt hebben maar ook uit losse zand bestaan. We gaan zwemmen bij een prachtig meer, kristal helder water, super zacht zand en omringd door vele groene bomen en planten. We maken een wandeling door het groen langs een riviertje met net zo’n helder water. ’s Middags rijden we niet meer door de jungle maar over het strand. Het brede strand wordt hier als (snel)weg gebruikt en tevens als optijg- en landingsplaats van scienicflights. In kleine vliegtuigjes (maximaal. 8 personen inclusief piloot) kun je een vlucht maken over het eiland. Dat ga ik uiteraard doen. Wanneer we over de oceaan vliegen zie ik de grote roggen zwemmen. De piloot spot een hamerslag en draait en extra rondje om hem ons te laten zien. Vanuit het vliegtuigje kun je ook goed zien dat dit een zandeiland is door de grote zandvlakte tussen de bossen en meertjes. Verder stoppen we nog bij een scheepswrak om te fotograferen en bij een van de mooie riviertjes om in te zwemmen. We zien en prachtige zonsondergang aan zee.
De volgende dag verlaten we dit paradijs en hebben we een lange rot naar Myella farm. Deze boerderij ligt in het binnenland en op de weg ernaartoe zien we al verschillende kangoeroes langs de weg in het gras springen. De boerderij is hoofdzakelijk voor productie van koeienvlees. Op de boerderij kun je koeien melken, kippen voeren, kalfjes aaien, papegaaien knuffelen, etc. Op het erf staan bananenbomen en mangobomen en uiteraard wordt er ook veel groente verbouwd. Ook deze avond een adembenemende zonsondergang waarbij de zon langzaam helemaal rood kleurt voordat hij verdwijnt. Deze keer met bergen en een wijd landschap als decor met in de verte zelfs kangoeroes! Er wordt nog een slang gespot bij de eetplaats dus die moet gevangen worden.
De volgende dag rijden we met de boer over zijn land. Onvoorstelbaar hoe groot zijn erg is, en dat voor 300 koeien. Uiteraard zien we ook kangoeroes op het land.
We trekken verder naar het noorden, naar Emu’s Beach. Weer een mooi strand, en we doen enkele drinkspellen na het eten. Gelukkig hebben ze lekkere cocktails hier!
Daarna trekken we verder naar het volgende paradijs hier in Australië, the Whitsunday Island. Groene bergen, helderblauwe oceaan en parelwitte stranden. We bivakkeren 24 uur op een zeilschip, genietend van het uitzicht en de rust. We gaan naar adembenemend mooie stranden en zwemmen en snorkelen tussen de gekleurde vissen en langs het koraal. Kleine haaitjes zwemmen langs en vanaf de boot zien we enkele gigantische schildpadden zwemmen. Zo mooi!
Na de zeilboot gaan we naar Daydream Island in een heerlijk hotel. Als ik in de oceaan sta zwemmen honderden vissen om me heen. Verder is dit eiland een prima plek om te zwemmen en te wandelen met overal mooi uitzicht. Je kunt snorkelen, kajakken, etc. Tijdens een uitleg over verschillende zeedieren mogen we vissen voeren, haaien aaien, zeesterren vasthouden, Nemo en Dorrie fotograferen en grote roggen uit de hand laten eten.
Helaas moeten we na twee dagen deze bestemming weer verlaten, maar vergeten zal ik het zeker niet. Wat een paradijsjes zijn er te vinden hier aan de oostkust.

  • 25 November 2015 - 08:14

    Marly:

    Poeh! Wat een druk programma!
    Het klinkt allemaal fantastisch en gezellig. Mooi dat je de mogelijkheid neemt om al deze dingen te bekijken. Ga je nog een keertje terug als je alleen verder reist?

  • 25 November 2015 - 08:20

    Sanne P:

    Even waan ik me ook in het paradijs als ik dit lees..hobbelend in een luidruchtige tram ;)
    Wat een hoop dieren heb je gezien. Genieten! Xx!!

  • 25 November 2015 - 08:38

    Mia:

    O, Veronic: wat fantastisch klinkt het allemaal! Dit is nu al een reis om nooit te vergeten! Knuffel van Mia

  • 25 November 2015 - 08:55

    Grad:

    Hallo Veronic,
    Wat een prachtig reisverslag wat maak je toch erg veel mee en al dat moois geniet ervan en ik kijk uit naar het volgende verslag

  • 25 November 2015 - 10:32

    Gerrit En Joke Clabbers:

    Dat is nog eens vakantie vieren. Het is dan maar behelpen hier nu in het kille landje en ook nog last van terroristen. Geniet er van je gaat blijkbaar van het ene naar het andere paradijs. En ook een compliment voor de mooie verslagen. grtnd Gerrit en Joke


  • 25 November 2015 - 13:05

    Mai:

    Wat leuk om te lezen! Dat je dat echt allemaal meemaakt is waanzinnig!

  • 25 November 2015 - 17:53

    Jan En Helmie:

    Ha Veronic,
    Super wat je allemaal meemaakt; da's echt genieten, helemaal geweldig!
    Veel groetjes.

  • 25 November 2015 - 20:45

    Kim:

    Wauw Veronic!
    Na het ene mooie strand volgt er een nog mooier strand.
    Wat een geweldige tijd maak jij door.
    Geniet er lekker van!

    Groetjes Kim

  • 25 November 2015 - 22:09

    Christel :

    Wow! Super gaaf allemaal! Lekker genieten daar... Ik wacht hier weer op je volgende verhaal ;-)

    Groetjes Christel

  • 26 November 2015 - 19:00

    Ans:

    Nemo, dorrie, sharktale...nu nog minions vinden...:)

    Ik probeer het me voor te stellen maar het is denk ik nog mooier dan ik denk.

  • 28 November 2015 - 11:35

    Grote Zus:

    Heej Lieffie,

    Natuurlijk appen we wat af, maar af en toe een reactie op jouw reisverslag is ook leuk!
    Terwijl wij allemaal jouw verslag lezen, is het net alsof we even op een paradijselijk eiland zitten!
    Wat moeten jouw foto`s geweldig mooi zijn.... en veel!!!
    Ik denk dat we de hele Carnavalsvakantie nodig hebben om ze allemaal te zien als je terug bent ;-)

    Geweldig dat je zoveel dingen waarvan je gedroomd had ook echt mee maakt nu.... de natuur laat zich niet plannen en toch kom je alles tegen waarop je gehoopt had.
    Die koala`s maken mij wel een tikkie jaloers, mijn lievelingsdieren en jij staat er zo dicht bij.
    Geef hem maar een extra dikke knuffel van mij -xxx-

    Tot nu toe ga het prima met de kids, ze vragen wel naar jou... Stan probeert te skypen (als ik even niet oplet), Luuk die appt er vrolijk op los met zijn telefoon, Tim rent met mijn telefoon weg als hij jou op Skype in beeld ziet verschijnen en laat alles zien hier in huis en Freek heeft de spraakberichtjes helemaal ontdekt!
    Toch wel handig dit digitale tijdperk, maakt de afstand voor ons gevoel minder groot.
    Tim ging gisteren met mij de hertjes voeren bij jullie thuis en toen zei die wel "Fiekje halen, ik ook"
    Hij was van plan om jou op te halen.... hihihi.
    Nu is hij weer druk aan het spelen, de pop moet in bad en dan een schone luier aan.
    Ik ga hem maar even helpen, voordat de hele speelkamer blank staat.

    Geniet ervan moppie, die temperatuur.... dat went wel. Het is maar voor even... in Nieuw Zeeland kun je af gaan koelen na je avontuur in Australie, daar kun je de gletsjer op.

    Lieverd, tot gauw weer, ergens online!
    Love you!
    xxxxx mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veronic

Actief sinds 28 Okt. 2015
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 7290

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 02 Februari 2016

Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: